„McLaren-Renault házasság” a Ferrari ellen
ns 2006.08.01. 13:00
Nem várt segítséget kaphat az utóbbi időben szerényen szereplő Renault-csapat: a McLaren ugyanis hajlandó támogatást nyújtani a csapatnak a Ferrari elleni párharchoz. Ezt Martin Whitmarsh, a wokingi istálló vezérigazgatója ígérte meg, s valószínű, hogy már a hétvégi Magyar Nagydíjon is erre kell számítania Michael Schumachernek és Felipe Massának, a maranellóiak két versenyzőjének.
Közös az érdeke a Michelinnek, a Renault-nak és a McLarennek, ezért együtt kell működnünk. Mindannyian le akarjuk győzni a Ferrarit a szezon hátralévő részében” – jelentette ki Whitmarsh.
A McLaren-igazgató szerint a vasárnapi hockenheimi Német Nagydíj is azt bizonyította, összefogásra van szükség a Ferrari ellen. Michaeél Schumacher és Felipe Massa az alaposan feljavult Bridgestone-abroncsoknak is köszönhetően ismét leiskolázta a mezőnyt, még az edzéselső Kimi Räikkönen (McLaren) sem veszélyzette a kettős sikert, igaz a harmadik helyet megszerezte.
"Izgalmassá vált a világbajnokság. A Renault erős csapat és Fernando Alonso remek világbajnok, de jelenleg a Ferrari szárnyalásának lehetünk tanúi. A Hungaroring eltérő követelmények elé állítja az autókat, mint Hockenheim, de az előző három versenyen kibontakozott tendencia így is aggasztó" – jelentette ki a McLaren-főnök.
Whitmarsh úgy véli, hogy a Renault németországi problémája (felhólyagosodott abroncsok) összefügg az ellensúlyos lengéscsillapítók használata miatt kirobbant vita. A sportfelügyelők először szabályosnak minősítették, majd az FIA fellebbezése után a Renault úgy döntött, a kizárás esélye miatt mégsem használja azt.
"Az elmúlt néhány versenyen új első felfüggesztésre tértünk át. A hétvégén a Renault is csatlakozott hozzánk egy hasonló konstrukcióval. A mai Formula-1-ben senki sem használ lineáris felfüggesztési rendszereket négy lengéscsillapítóval és négy rugóval. A felfüggesztésnek legfőképpen két feladata van: meghatározza az útfelülettel való érintkezés minőségét és a gumik futófelületének legnagyobb átlagos terhelését, valamint kontrollálja az autó aerodinamikai viselkedését” – mondta Whitmarsh.
A McLaren-igazgató úgy véli, a Renault által használni kívánt eszköz körönként 2-3 tizedes előnyt jelenthet.
|