Készek a következő ütközetre
NS 2006.08.24. 16:45
A párizsi fellebbviteli bíróság szerdán a Nemzetközi Automobil-szövetségnek adott igazat az ellensúlyos lengéscsillapító ügyében, azaz szabálytalannak minősítette az eszközt. Ezzel a Renault fontos alkatré-szét veszítette el, ami visszavetheti őt a világbajnoki versenyfutásban.
Fernando Alonso és Michael Schumacher a hét végén Törökországban folytatja a világbajnoki címért vívott csatáját. A háromhetes nyári szünet után mindketten újult erővel ülnek autóba, a spanyol a tízpontos előnye növelésének, a német a különbség faragásának reményében.
A nyár közepén a Ferrari hétszeres világbajnoka volt az erősebb, a legutóbbi négy versenyen 15 pontot faragott hátrányából. Alonso azonban az esős Magyar Nagydíjon fantasztikusan versenyzett, ismét kiemelkedett a mezőnyből, és ha a jobb hátsó kerekének rögzítő elemei nem mennek tönkre, minden bizonynyal megnyerte volna a futamot.
A Renault teljesítménye újra bizakodással töltötte el Alonsót, akinek a balul sikerült – csak az ötödik lett – Német Nagydíj után nem voltak jók a kilátásai. „Kiválóan érzem magam, de ezen ne is csodálkozzanak. Mindenki szívesen lenne a helyemben, hiszen én vezetem a világbajnokságot, és egyre közelebb vagyunk a szezon zárásához. A Német Nagydíjon nagy nyomás alá kerültünk, de a Hungaroringen mindenki láthatta, hogy az R26-os még mindig versenyképes. Képtelenség előre tervezni, bármikor történhet valami váratlan esemény, ami felborítja az egyensúlyt” – mondta Alonso.
A spanyol Magyar Nagydíjon mutatott magabiztossága a Michelin esős gumijainak volt köszönhető, ám Törökországban ugyanolyan hőség várható, mint a júliusi Francia és Német Nagydíjon, azokon pedig Michael Schumacher magabiztosan nyert, az előjelek tehát e tekintetben a németnek kedveznek. A Ferrari esélyeit növeli, hogy a Renault a továbbiakban biztosan nem használhatja az ellensúlyos lengéscsillapítóját.
A tavaly szeptember óta alkalmazott eszközt a Francia GP után minősítették szabálytalannak. Bár a hockenheimi sportfelügyelők mégis engedélyezték a használatát, az FIA megtámadta a döntést, és kizárással fenyegette meg a Renault-t, amely a Német és a Magyar Nagydíjon sem tette az autóiba a speciális lengéscsillapítót. A csapat – amely autóinak teljesítményét a többiekénél nagyobb mértékben javítja az eszköz – bízott a kedvező ítéletben, de csalódnia kellett. Flavio Briatore csapatvezető szerint a Ferrari és a Renault így ugyanarra a teljesítményre képes, egyik istálló sincs teljesítménybeli fölényben a másikkal szemben.
„Biztos vagyok benne, hogy az utolsó két verseny előtt még nyílt lesz a világbajnokság. Nagyon kis különbség lesz Fernando és Michael között” – mondta Briatore.
Alonso ugyan matematikailag az Olasz Nagydíjon is világbajnok lehet (ha nyer Isztambulban és Monzában is, miközben Schumacher mindkét alkalommal pont nélkül marad, 30 pont lesz az előnye, és ha Schumacher meg is nyeri a hátralévő három versenyt, Alonso a több második helyével vb-győztes lenne), Michael Schumacher viszont inkább abban hisz, hogy rövidesen nála lesz az előny.
A német a Magyar Nagydíjon szerzett pontjának köszönhetően elérte, hogy ha a hátralévő versenyeket megnyeri, világbajnok lesz még úgy is, ha Alonso mindegyiken második lesz és pontegyenlőség jön létre. Ekkor Schumi tíz győzelmével szemben ugyanis a spanyolnak csak hat diadala lenne.
„Már nem függök Alonso teljesítményétől, önerőből meg tudom nyerni a vébét – mondta Schumacher. – A Magyar Nagydíjon nagy lehetőséget szalasztottam el, de ha azt nézzük, hogy Fernando az első helyről esett ki, még elégedettek is lehetünk. Ám előre kell néznünk, a világbajnoki cím felé vezető úton a Török Nagydíj a következő állomás.”
|