¤F1-es hírek¤ : Az egykori Jordan-istálló a rövid Midland-korszak után immár narancssárgában tündököl az új Spyker |
Az egykori Jordan-istálló a rövid Midland-korszak után immár narancssárgában tündököl az új Spyker
NS 2007.02.06. 13:20
Hétfőn Silverstone-ban bemutatták a Spyker versenyautóját: a Forma-1-es világbajnokság újonca az F8-VII jelzésű géppel száguldozik majd a március 18-án, Melbourne-ben kezdődő vb-n.
Olyanok voltak az oroszok a Formula–1-ben, mint a szél: a semmiből jöttek, és ugyanolyan gyorsan el is tűntek. Az egykori Jordan-istálló a rövid Midland-korszak után immár narancssárgában tündököl. Hétfőn Silverstone-ban bemutatták a holland sportautógyár tulajdonában lévő, Spyker névre hallgató istálló új négykerekűjét, amelyet Ferrari-erőforrás hajt majd ebben az idényben.
Colin Kolles, a holland istálló igazgatója elmondta, hogy a szezon elején a biztonság lesz a fő szempont, aztán a megszerzett tapasztalatok birtokában szeretnének komoly eredményeket elérni.
A holland istálló - természetesen - narancssárgára festett gépének szívében egy Ferrari motor dohog.
A Spyker két pilótája a holland Christijan Albers és a német Adrian Sutil lesz.
A Toro Rosso (február 6.) és a Super Aguri (március 12.) kivételével már az összes csapat bemutatta az új autóját.
A két pilóta egyike a tavalyról megtartott holland Christijan Albers, a másik pedig a nagydíjak pénteki tesztnapjain káprázatos produkciót nyújtó Adrian Sutil. A 24 éves német a csapat tavalyi versenyzőjét, a portugál Tiago Monteirót szorította ki. Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton mellett ő lesz az idény harmadik újonca, és bár érkezését nem kíséri akkora hírverés, mint társaiét, a képességeit nem lehet kétségbe vonni. Persze igazán csak akkor tűnhet ki, ha rendszeresen megveri Alberst a csapaton belüli párharcok során. „Több mint egy álom, hogy egy éven át tartó tesztelés után lehetőséget kapok versenyzőként is – mondta Sutil, aki két éve Lewis Hamilton mögött második lett az F3-as Euroszériában, tavaly pedig megnyerte a japán F3-as bajnokságot. – Felkészültem a kihívásra, nem okozok csalódást.” A csapat célja, hogy lépésről lépésre fejlődjön, futamgyőzelemről legkorábban öt év múlva akarnak beszélni. Noha a Ferrari-erőforrást „külsősként” megkapók sohasem tartoztak az élcsapatok közé, a Spykernél bíznak a maranellói V8-asokban. A 2006-os évet pont nélkül záró gárda még ennél is többet vár az autójától, amelynek fejlesztésére immár két szélcsatornája van. A csapat igazi ásza nem az autók egyikében ül majd, hanem a technikai munkát felügyeli. Mike Gascoyne megszerzése hatalmas siker a Spyker számára, a mérnök a kilencvenes évek végén a csapatot – még Jordanként – a vb-esélyesek közé emelte, Heinz-Harald Frentzen 1999-ben három futammal az idény vége előtt tíz pontra volt a listavezető Mika Häkkinentől. Ezután a Renault-nál dolgozott, tulajdonképpen ő indította el a francia istállót a világbajnoki duplázás felé vezető úton. Egy csábító összeg miatt a Toyotához szerződött, de munkamódszereit a japánok nem díjazták, ezért tavaly szakítottak vele. Most a Spykerért dolgozik, abban a reményben, hogy sikerül megközelíteni korábbi sikereit. Amihez persze rengeteg idő kell még.
|