¤F1-es hírek¤ : Kimi Räikkönen pályafutása során tizenkettedszer rajtolhat az élről |
Kimi Räikkönen pályafutása során tizenkettedszer rajtolhat az élről
NS 2007.03.17. 11:43
Formula–1-es pályafutása során tizenkettedik alkalommal rajtolhat az élről Kimi Räikkönen, aki 1:26,072 perces időeredménnyel szerezte meg az egyes rajtkockát az Ausztrál Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A Ferrari finn pilótájának remek bemutatkozása mellett Felipe Massa balszerencsés volt, az ő tűzpiros autója a tréning második szakaszában felmondta a szolgálatot. A második kockából a címvédő Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) indulhat majd, megelőzve Nick Heidfeldet (BMW-Sauber). A Ferrarinál utoljára az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio tudta az első versenyén megszerezni a pole-t.
A tréning első negyedórájában ismét a délelőtti – mármint melbourne-i idő szerint délelőtti – szabadedzés legjobbja, Kimi Räikkönen (Ferrari) volt a leggyorsabb, de az első tíz pilótát négy tized sem választotta el egymástól.
Csak dokumentációs igénnyel rögzítsük: Lewis Hamilton (McLaren) volt a második, harmadiknak bejött az a Robert Kubica (BMW), akiért pár perccel a vége előtt a szurkolói még aggódhattak, mert nem volt mért ideje, negyedikként Fernando Alonso (McLaren), ötödikként Felipe Massa (Ferrari) zárta a nyitó szakaszt.
Ismét meg kell említsük a Super Aguri csapat és különösen Anthony Davidson döbbenetesen jó formáját: az angol pilóta nem sokkal több mint három tizeddel volt csak lassabb Räikkönennél, és nyolcadikként jutott tovább. Csapattársa, Szato Takuma is jól ment, ő a 12. helyen zárt. (Később fordult a kocka kettőjük között.)
Elsőre némi csalódást okoztak a Renault-k – bár Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is benne volt az első tizenötben –, de leginkább a Hondánál szégyenkezhettek, ugyanis Rubens Barrichello kiesett, míg Jenson Button tizennegyedikként éppen hogy nem hullott ki a rostán.
Ez azért is nagy blamázs, mert a Honda motorjaival futó Super Agurik ugyanakkor parádéztak.
Búcsúzott a jobb sorsra érdemes David Coulthard is, ami megint csak érdekes volt, hiszen a Red Bull másik pilótája, az ausztrál Mark Webber hetedikként lépett tovább.
Dietrich Mateschitz, a csapat tulajdonosa biztosan nem repesett az örömtől, pláne akkor, ha megkereste a listán a fiókcsapat, a Toro Rosso versenyzőit, akik szintén nézői szerepre voltak kárhoztatva a hátralévő időben.
A második szakaszban először Robert Kubica kápráztatta el a közönséget egy 1:25,882-es idővel, de csak néhány pillanatig mondhatta el magáról, hogy övé a hétvége eddigi legjobb ideje, ugyanis Lewis Hamilton – aki újoncként máris bizonyítja csodálatos tehetségét – 1:25,577-tel átvette tőle a vezetést.
A második szakasz végén a Ferrari szurkolói kaptak a fejükhöz, Felipe Massa autója ugyanis teljesen lelassult, és végül ki is lehelte a lelkét. A brazil így legjobb esetben is a 16. helyről indul, de ha motort kell cserélni az autójában – nem úgy tűnt, hogy az erőforrás mondta fel a szolgálatot –, akkor a mezőny végére kerül.
Sluszpoénként Fernando Alonso tette helyre a mezőnyt: a kétszeres világbajnok 1:25,326 perces bombaidőt autózott, egy tizednél közelebb kerülve ezzel Jenson Button tavalyi pole pozíciós eredményéhez (1:25,229).
Nick Heidfeld (BMW) az idő lejárta előtt bejött még másodiknak, így Alonso, Heidfeld, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Fisichella, Webber, Trulli, Ralf Schumacher (mindkettő Toyota) és Szato Takuma (Super Aguri) fért be az első tízbe.
Nem folytathatta Davidson (meglepetés, hogy Szato viszont igen), Rosberg (Williams), Kovalainen, Button és Wurz (Williams), na meg természetesen Massa.
A záró szakasz szokásos tűzijátékában előbb Hamilton (1:27,190), majd Alonso (1:27,050) ugrott az élre, ekkor azonban Räikkönen majdnem egy másodpercet vert rájuk (1:26,072). A két McLarent Heidfeld is megelőzte (1:26,782).
Az utolsó két perc előtt még mindenki kijött friss gumikért, aztán a fiúk belenyomták a gázpedált a padlóba.
Hamiltonnak nem sikerült lepipálni Räikkönen idejét, de Fernanso Alonsónak sem, sőt utolsó körében a finn is kicsivel elmaradt saját korábbi önmagától.
Ugyanakkor ez őt a legkevésbé sem zavarta, hiszen övé lett az egyes rajtkocka – pályafutása során tizenkettedik alkalommal. A Ferrainak ez volt a 187. pole pozíciója.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ 58. FORMULA–1-ES VILÁGBAJNOKSÁG 1. FUTAMA
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE (nem hivatalos rajtsorrend):
1. |
K. Räikkönen |
finn |
Ferrari |
1:26,644 |
1:25,644 |
1:26,072 |
2. |
F. Alonso |
spanyol |
McLaren |
1:26,697 |
1:25,326 |
1:26,493 |
3. |
N. Heidfeld |
német |
BMW-Sauber |
1:26,895 |
1:25,358 |
1:26,556 |
4. |
L. Hamilton |
brit |
McLaren |
1:26,674 |
1:25,577 |
1:26,755 |
5. |
R. Kubica |
lengyel |
BMW-Sauber |
1:26,696 |
1:25,882 |
1:27,347 |
6. |
G. Fisichella |
olasz |
Renault |
1:27,270 |
1:25,944 |
1:27,634 |
7. |
M. Webber |
ausztrál |
Red Bull |
1:26,978 |
1:26,623 |
1:27,934 |
8. |
J. Trulli |
olasz |
Toyota |
1:27,014 |
1:26,688 |
1:28,404 |
9. |
R. Schumacher |
német |
Toyota |
1:27,328 |
1:26,739 |
1:28,692 |
10. |
T. Szato |
japán |
Super Aguri |
1:27,365 |
1:26,758 |
1:28,871 |
11. |
A. Davidson |
brit |
Super Aguri |
1:26,986 |
1:26,909 |
|
12. |
N. Rosberg |
német |
Williams |
1:27,596 |
1:26,914 |
|
13. |
H. Kovalainen |
finn |
Renault |
1:27,529 |
1:26,964 |
|
14. |
J. Button |
brit |
Honda |
1:27,540 |
1:27,264 |
|
15. |
A. Wurz |
osztrák |
Williams |
1:27,479 |
1:27,393 |
|
16. |
F. Massa |
brazil |
Ferrari |
1:26,712 |
|
|
17. |
R. Barrichello |
brazil |
Honda |
1:27,679 |
|
|
18. |
S. Speed |
amerikai |
Toro Rosso |
1:28,305 |
|
|
19. |
D. Coulthard |
brit |
Red Bull |
1:28,579 |
|
|
20. |
V. Liuzzi |
olasz |
Toro Rosso |
1:29,267 |
|
|
21. |
A. Sutil |
német |
Spyker |
1:29,339 |
|
|
22. |
C. Albers |
holland |
Spyker |
1:31,932 |
|
|