¤F1-es hírek¤ : Kimi Räikkönen futamgyőzelemmel mutatkozott be a Ferrarinál |
Kimi Räikkönen futamgyőzelemmel mutatkozott be a Ferrarinál
NS 2007.03.18. 20:46
Ragyogóan mutatkozott be Kimi Räikkönen új csapata, a Ferrari színeiben: a 27 éves finn pilóta magabiztosan, a tankolásoktól eltekintve a rajttól a célig vezetve nyerte meg a 2007-es Formula–1-es idénynyitót, az Ausztrál Nagydíjat. Ez volt Räikkönen 10., míg a Ferrari 193. futamgyőzelme. A második helyen a címvédő Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) végzett, míg a dobogó alsó fokára az újoncként parádés teljesítményt nyújtó csapattársa, Lewis Hamilton állhatott föl.
A rajtrácson az időmérő edzés eredményeihez képest mindössze annyi változás történt, hogy Felipe Massa Ferraijában – amelynek szombaton váltója mondta fel a szolgálatot – kicserélték a motort, így a tizenhatodik helyett az utolsó helyről indult el.
Az idény első futamának rajtja viszonylag simán megvolt: az élmezőny tagjai közül leginkább Fernando Alonsónak (McLaren-Mercedes) sikerült rosszul, a második kockából elrugaszkodó kétszeres világbajnokot a célegyenes végén nem csupán Nick Heidfeld (BMW), hanem csapattársa, a „zöldfülű” Lewis Hamilton is megelőzte.
A pole pozícióból induló Kimi Räikkönen remekül kapta el a rajtot, és azonnal megkezdte az elszakadást a Heidfeld, Hamilton, Alonso triótól. Őket Robert Kubica (BMW), majd Giancarlo Fisichella (Renault), Mark Webber (Red Bull), Ralf Schumacher és Jarno Trulli (mindkettő Toyota) követte az első tíz helyen.
Felipe Massa természetesen azonnal elkezdte áttuszkolni magát a mezőnyön. A 15. helyezett David Coulthardot (Red Bull) a célegyenesben még erőből megelőzte, de aztán Jenson Button (Honda) nagyon szívósan védekezett ellene, így a brazil beragadt a mezőnybe.
(Végül a 16. körben sikerült elmennie Button mellett, és a korábban a falat „finoman” megérintő Barrichello után eredt.)
Eközben csapattársa, az élen autózó Räikkönen igen gyors volt, körönként 6-9 tized, de volt úgy, hogy egy teljes másodpercet „adott” közvetlen üldözőinek.
A Jégember a 10. és a 11. körben két rettenetesen gyors kört ment: először 1:26,755-re, majd 1:26,208-ra javította a legjobb időt, és 15 másodperces előny birtokában jött ki először tankolni. Räikkönen Hamilton, Alonso és Kubica mögé érkezett vissza, Heidfeld már a 14. körben meglátogatta a szerelőit.
Az első kieső Christijan Albers volt, akinek a 10. körben állt meg a Spyker-Ferrarija.
Räikkönen boxkiállása után Hamilton és Alonso igen durván belelépett a gázpedálba, és mindketten egy tizedre megközelítették a finn leggyorsabb körének idejét.
A Ferrari-pilóta feltankolva és az új gumikon nagyjából egy másodperccel volt lassabb a két McLarennél, a 22. körben azonban Alonsónak, majd Hamiltonnak is ki kellett állnia. Utóbbit Andrian Sutil (Spyker) feltarotta ebben a körben, de még így is visszajött Alonso elé. Heidfeldet mindketten megelőzték.
Räikkönen közben ismét felgyorsult, de az előnye csak 11,6 másodperc volt Hamilton előtt, azaz a kiállások idején valamelyest csökkent.
Ezt követően azonban hét-nyolc kör alatt 17 mp-re tornászta fel a különbséget az északi pilóta. A csapattárs, Massa a 30. körben, a 7. helyről állt ki, és a 10. helyre tért vissza. Barrichello a 15. helyen ekkor már körhátrányban volt, igaz, ő még nem volt kint a depóban.
A 37. körben Räikkönen lekörözte Massát, míg előtte történt egy sajnálatos kiesés: a 4. helyen autózó Kubica BMW-je felmondta a szolgálatot. Hamilton eközben szinte minden körben gyorsabb volt Alonsónál, de még Räikkönennél is.
Az éllovas finn a 38. körben újra megfuttotta a verseny leggyorsabb körét (1:26,172), majd a következő fordulóban először törte át az 1:26 perces határt (1:25,929). Őrült tempóra kapcsolt: a 41. fordulóban 1:25,235-tel már Jenson Button tavalyi pole pozíciós idejét közelítette meg hat ezredre. Ezután kijött másodszor tankolni, és kevéssel a két McLaren mögé jött vissza.
Hamiltont a jó öreg Szato (Aguri Suzuki) feltartotta a tankolás előtti körében, így Alonso – aki ezután egy igen gyors kört repesztett – megelőzte.
David Coulthard az 49. fordulóban még végrehajtott egy nagyon csúnya manővert, amikor a Red Bullja kerekével majdnem leverte Alexander Wurz fejét, s bár az osztrák pilóta sértetlen maradt, kiesett.
Kimi Räikkönen a hátralévő 13-14 körben nagyobb hibát már nem követett el, így megnyerte első versenyét a Ferrari pilótájaként. Ez volt a finn 10. győzelme a Formula–1-ben. A Ferrari 193. alkalommal ünnepelhetett.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ 58. FORMULA–1-ES VB-SOROZAT 1. FUTAMA:
A VERSENY (58. KÖR, 307,574 KM) VÉGEREDMÉNYE:
1. |
K. Räikkönen |
finn |
Ferrari |
1:25:28,770 óra |
2. |
F. Alonso |
spanyol |
McLaren-Mercedes |
+ 7,242 mp |
3. |
L. Hamilton |
brit |
McLaren-Mercedes |
+ 18,595 |
4. |
N. Heidfeld |
német |
BMW-sauber |
+ 38,763 |
5. |
G. Fisichella |
olasz |
Renault |
+ 1:06,469 |
6. |
F. Massa |
brazil |
Ferrari |
+ 1:06,805 |
7. |
N. Rosberg |
német |
Williams-Toyota |
+ 1 kör |
8. |
R. Schumacher |
német |
Toyota |
+ 1 kör |
9. |
J. Trulli |
olasz |
Toyota |
+ 1 kör |
10. |
H. Kovalainen |
finn |
Renault |
+ 1 kör |
11. |
R. Barrichello |
brazil |
Honda |
+ 1 kör |
12. |
Szato T. |
japán |
Super Aguri-Honda |
+ 1 kör |
13. |
M. Webber |
ausztrál |
Red Bull-Toyota |
+ 1 kör |
14. |
V. Liuzzi |
olasz |
Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
15. |
J. Button |
brit |
Honda |
+ 1 kör |
16. |
A. Davidson |
brit |
Super Aguri-Honda |
+ 2 kör |
17. |
A. Sutil |
német |
Spyker-Ferrari |
+ 2 kör |
LEGGYORSABB KÖR:
41. kör |
Räikkönen |
finn |
Ferrari |
1:25,235 |
KIESETT A VERSENYBŐL:
10. kör |
C. Albers |
holland |
Spyker-Ferrari |
28. kör |
S. Speed |
amerikai |
Toro Rosso-Ferrari |
36. kör |
R. Kubica |
lengyel |
BMW-Sauber |
48. kör |
A. Wurz |
osztrák |
Williams-Toyota |
48. kör |
D. Coulthard |
brit |
Red Bull-Renault |
|