¤F1-es hírek¤ : 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, TÖRÖK NAGYDÍJ. A Ferrari kettőse magabiztos sikert aratott |
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, TÖRÖK NAGYDÍJ. A Ferrari kettőse magabiztos sikert aratott
NS 2007.08.26. 19:06
Az élről kezdő Felipe Massa nyerte az 58. Formula-1-es világbajnokság Török Nagydíját, mögötte Kimi Räikkönen és Fernando Alonso lett még dobogós. Az összetettben éllovas Lewis Hamilton defekt miatt csak ötödikként ért célba, így előnye öt pontra csökkent a címvédő csapattárssal szemben. Massa F-1-es pályafutása ötödik diadalát aratta.
Az edzéselsőként győztes Felipe Massa mellett a 100. Formula-1-es versenyén szereplő Fernando Alonso volt igazán boldog a Török Nagydíj dobogósai közül, mivel Kimi Räikkönen úgy véli, a szombati időmérő edzés eredménye miatt nem lehetett esélye a győzelemre. A világbajnoki pontversenyben vezető Lewis Hamilton egy defekt miatt csak az ötödik helyen ért célba, de úgy véli, továbbra is jó esélye lesz a végső elsőség megszerzésére.
Az első két sorból Massa, Hamilton, Räikkönen és Alonso rajtolt, a legjobban a két Ferrari kezdett. A brazil és a finn klasszis mögött a pontverseny éllovasa következett, majd Alonsót megelőzve Kubica és Heidfeld jött. Az első kör végén is maradt ez a kissé meglepő sorrend.
A futam elején csak a maranellóiak két sztárja ment 1:30 alatti köröket, majd a 4. körben Hamiltonnak (1:29,262 p) is sikerült a bravúr, sőt az addigi legjobb időt érte el. Röviddel később Massa (1:28,872) és Räikkönen (1:28,698) már 1:29 alá ment, így egyértelműen a Ferrari uralta a Török Nagydíj első szakaszát.
A boxkiállások első körét igen korán kezdte Kubica, majd a 18. kör után jött Massa, a 15. körben 1:28 alá kerülő Räikkönen, valamint Hamilton. A lengyel pilóta visszaesett, s a top3 kerékcseréjének köszönhetően ideiglenesen Kovalainen vezetett. A 21. körben azonban visszaállt a legjobb három versenyző „eredeti” sorrendje, igaz Hamilton sokkal közelebb került Räikkönenhez. Alonso a boxkiállásoknak köszönhetően visszakerült a negyedik helyre, de hátránya ledolgozhatatlannak tűnt.
A Ferrari brazil versenyzője a folytatásban is magabiztosan haladt az élen, elsőségét senki sem fenyegette. Räikkönen is nyugodtan mehetetett, Hamilton nem került támadási helyzetbe, míg Alonso szinte „légüres térben” őrizte negyedik helyét. At élcsoportban egyedül Kovalainen hatodik pozíciója jelentett meglepetést, mert biztosan előzte meg Kubicát, aki a gyorsabbnak tartott BMW-vel sem tudta megelőzni a Renault-t.
A 38. körben Räikkönen kissé váratlanul „megérkezett” Massa mögé, de a boxkiállásig nem jutott támadási lehetőséghez. A második kerékcsere és tankolás után is a brazil pilóta vezetett.
Rövidesen jött a dráma: Hamilton jobb első kereke defektes lett, így Alonso került a harmadik helyre. A brit versenyzőt Heidfeld is megelőzte, így a vb-éllovas az ötödik pozícióba került.
A hajrában már nem változott az élcsoport sorrendje, így negyedik versenyzőként Felipe Massa is harmadik futamgyőzelmét ünnepelhette ebben a szezonban. Így öt versennyel a befejezés előtt is négyen pályáznak a végső sikerre, rég nem látott izgalmak várnak a száguldó cirkusz szurkolóira.
Massa tavaly is nyert az első rajtkockából indulva nyerte az isztambuli száguldást, a mostani „duplázás” révén pedig még mindig bízhat a világbajnoki címben.
„Csodálatos érzés – kezdte nyilatkozatát a Ferrari brazil klasszisa, majd így folytatta: - Igazán fantasztikus ez a siker, imádom ezt a pályát. Itt értem el életem első futamgyőzelmét, a tavalyi verseny óta harcolok jó eséllyel a legjobbakkal”.
A maranellói ász győzelmét a Massa-család a helyszínen látta, így Felipe diadala óriási boldogságot okozott.
„Rendkívül megindító volt az eredményhirdetés, csapatomnál is imádják a hasonlóan érzelmes ünneplést. Büszke vagyok, hogy édesapám és édesanyám előtt nyertem” – mondta Massa.
A brazil versenyző hátránya 15 pont összetettben, így az utolsó futamon mindent bele kell adnia, hogy az élre kerüljön.
Kimi Räikkönen a mostani második hellyel éppen csapattársa mögé került a pontversenyben, úgy érzi, a Török Nagydíjon nem lehetett esélye a győzelemre.
„Kiváló volt az autóm, de ilyen helyzetben nagyon nehéz előzés. A verseny igazából már szombaton eldőlt. A boxkiállásokban bíztam, de ha csapattársak csatáznak, akkor általában az a jobb, aki jobb helyről rajtol. Most én sem tudtam előzni” – jelentette ki Räikkönen.
A finn pilóta két körrel a leintés előtt futotta a verseny leggyorsabb körét, s erre meglepő indokkal szolgált.
„Unatkoztam, mert nem jó dolog, ha valaki mögött kell haladnod. Az F-1-ben manapság már elsősorban az időmérő edzés dönti el a futamok sorrendjét. Most azonban magamat akartam szórakoztatni azzal, hogy gyorsabb tempóra váltottam…” – szögezte le Räikkönen.
Fernando Alonso 100. futamán vett részt, s a rossz rajt után szinte ajándékba kapta a harmadik helyet, ehhez Lewis Hamilton defektjére volt szüksége.
„A start után elveszítettem győzelmi esélyemet, utána pedig próbáltam tartani a tempómat, vártam a csodára. Ehhez Hamilton balszerencséjére volt szükségem. Örülök az eredményemnek, ennél többre most nem számíthattam. Úgy érzem, hogy a Ferrari egy lépéssel előttünk jár, de úgy érzem, van esélyem a világbajnoki címre. Négyen csatázunk az elsőségért, a szerencsésebb versenyző örülhet a végén” – értékelt Alonso.
Csapattársa, Lewis Hamilton szerint a balszerencsés defekt ellenére a csapat jó munkát végzett a hétvégén, nincs miért aggódnia, hiszen öt pont maradt az előnyéből. „Mindig lesznek visszaesések: emlékezhetnek, a legutóbbi versenyt én nyertem. Öt futam maradt hátra, öt pont az előnyöm, de semmi sem dőlt el”.
Két hét múlva következik a monzai Autodromo Nazionalén az Olasz Nagydíj, amely páratlan izgalmakat ígér a nagyszerű szurkolótábor előtt.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 3. TÖRÖK NAGYDÍJ
1. |
F. Massa |
Brazil, Ferrari |
1:26:42.161 ó |
2. |
K. Räikkönen |
Finn, Ferrari |
+ 2.002 mp |
3. |
F. Alonso |
Spanyol, McLaren-Merecedes |
+ 26.001 |
4. |
N. Heidfeld |
Német, BMW-Sauber |
+ 39.006 |
5. |
L. Hamilton |
Brit, McLaren-Mercedes |
+ 45.000 |
6. |
H. Kovalainen |
Finn, Renault |
+ 46.001 |
7. |
N. Rosberg |
Német, Williams-Toyota |
+ 55.007 |
8. |
R. Kubica |
Lengyel, BMW-Sauber |
+ 56.007 |
9. |
G. Fisichella |
Olasz, Renault |
+ 59.004 |
10. |
D. Coulthard |
Brit, Red Bull-Renault |
+ 1:11.005 p |
11. |
A. Wurz |
Osztrák, Williams-Toyota |
+ 1:19.006 |
12. |
R. Schumacher |
Német, Toyota |
+ 1 kör |
13. |
J. Button |
Brit, Honda |
+ 1 kör |
14. |
A. Davidson |
Brit, Super Aguri-Honda |
+ 1 kör |
15. |
V. Liuzzi |
Olasz, Scuderia Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
16. |
J. Trulli |
Olasz, Toyota |
+ 1 kör |
17. |
R. Barrichello |
Brazil, Honda |
+ 1 kör |
18. |
T. Szato |
Japán, Super Aguri-Honda |
+ 1 kör |
19. |
S. Vettel |
Német, Scuderia Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
20. |
Sz. Jamamoto |
Japán, Spyker Ferrari |
+ 2 kör |
21. |
A. Sutil |
Német, Spyker Ferrari |
+ 5 kör |
NEM ÉRT CÉLBA: |
22. |
M. Webber |
ausztrál, Red Bull-Renault |
|