¤F1-es hírek¤ : 58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 58. OLASZ NAGYDÍJ. |
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 58. OLASZ NAGYDÍJ.
NS 2007.09.09. 19:48
Az élről induló Fernando Alonso gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott az 58. Formula-1-es világbajnokság Olasz Nagydíján, ezzel összetettben 3 pontra megközelítette éllovas csapattársát, a második helyen célba érkező Lewis Hamiltont. A harmadik helyet Kimi Räikkönen szerezte meg, míg márkatársa, Felipe Massa a futam elején feladásra kényszerült. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis F-1-es pályafutása 19. diadalát aratta.
Rendkívül érdekesen alakult a rajt: az élről kezdő Alonso ugyan simán megtartotta pozícióját, de Hamiltont rövid időre megelőzte Massa. A világbajnoki éllovas később az egyik sikán levágásával visszaszerezte helyét, de a Ferrari brazil klasszisa többször is megtámadta. Räikkönen az ötödikről a negyedik helyre került.
A 2. körben Coulthard a célegyenes utáni kanyarnál nagy sebességgel a védőfalnak csapódott, máris meg volt az első kieső. A versenyrendezőség hamarosan pályára küldte a biztonsági autót.
A safety car a hetedik körben ment ki: a legjobbak sorrendje nem változott, vagyis Alonso vezetett Hamilton és Massa előtt. Nagy meglepetésre a brazil versenyző a kilencedik körben a boxutcába hajtott, a mezőny legvégére térhetett vissza.
A Ferrari dél-amerikai pilótája ugyan próbálkozott, de láthatóan nem versenytempóban haladt. Felipe Massa a 11. körben ismét „meglátogatta” csapatát, majd hamarosan fel is adta a futamot.
A két McLaren eközben folyamatosan növelte előnyét Räikkönennel szemben, úgy tűnt, a Ferrari nem nyerheti meg hazai versenyét a monzai Autodromo Nazionalén. Alonso a 15. körben 1:22.871-gyel a futam eddigi legjobb köridejét produkálta, bizonyította, nem véletlenül uralta a szabadedzéseket és az időmérőt.
A 18. körben Hamilton ment ki kerékcserére és tankolásra, míg csapattársa a 20-ban tette ugyanezt. A boxkiállások révén megduplázódott a különbség a két mclarenes között, tehát a kétszeres világbajnok lépéselőnybe került.
A körökön át vezető Räikkönen a 25. körben járt csapatánál, Alono és Hamilton mögé tért vissza. Úgy tűnt, a finn pilóta egy kiállásos taktikával próbálkozik, ezzel esélye lett a két McLaren megelőzésére. A wokingiak ugyanis két kiállásos stratégiát alkalmaztak.
Alonso és Hamilton folyamatosan növelte előnyét Räikkönennel szemben, hiszen a „plusz” kiállás miatt legalább 22-24 mp-re kellett elszakadniuk a nagy ellenféltől. A kétszeres világbajnok spanyol klasszis a 34. körben érte el a szükséges előnyt a ferraris sztárral szemben, míg Hamilton négy körrel később tette ugyanezt.
Hamilton a 40. körben járt másodszor a boxban, csak a harmadik helyre tért vissza. A brit versenyző 2 mp-cel Räikkönen mögött haladt, de a Ferrari pilótája kemény, míg a világbajnoki éllovas lágy abroncsokkal szerepelt a hajrában. Két körrel később a célegyenes végén Hamilton simán megelőzte a finn klasszist, így ismét a második pozícióban folytatta a futamot.
Alonso tíz körrel a leintés előtt ment ki másodszor, nagy előnnyel tért vissza az élre.
A hajrában már nem változott az élcsoport sorrendje, így a McLaren kettős sikert aratott a Ferrari hazai versenyének számító Olasz Nagydíjon.
58. FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG, 58. OLASZ NAGYDÍJ
1. |
F. Alonso |
spanyol, McLaren-Mercedes |
1:18:37.806 ó |
2. |
L. Hamilton |
brit, McLaren-Mercedes |
+ 6.062 mp |
3. |
K. Räikkönen |
finn, Ferrari |
+ 27.325 |
4. |
N. Heidfeld |
német, BMW-Sauber |
+ 56.562 |
5. |
R. Kubica |
lengyel, BMW-Sauber |
+ 1:00.558 p |
6. |
N. Rosberg |
német, Williams-Toyota |
+ 1:05.810 |
7. |
H. Kovalainen |
finn, Renault |
+ 1:06.751 |
8. |
J. Button |
brit, Honda |
+ 1:12.168 |
9. |
M. Webber |
ausztrál, Red Bull-Renault |
+ 1:15.879 |
10. |
R. Barrichello |
brazil, Honda |
+ 1:16.958 |
11. |
J. Trulli |
olasz, Toyota |
+ 1:17.736 |
12. |
G. Fisichella |
olasz, Renault |
+ 1 kör |
13. |
A. Wurz |
osztrák, Williams-Toyota |
+ 1 kör |
14. |
A. Davidson |
brit, Super Aguri-Honda |
+ 1 kör |
15. |
R. Schumacher |
német, Toyota |
+ 1 kör |
16. |
T. Szato |
japán, Super Aguri-Honda |
+ 1 kör |
17. |
V. Liuzzi |
olasz, Scuderia Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
18. |
S. Vettel |
német, Scuderia Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
19. |
A. Sutil |
német, Spyker Ferrari |
+ 1 kör |
20. |
Sz. Jamamoto |
japán, Spyker Ferrari |
+ 1 kör |
|