¤F1-es hírek¤ : Olaszország eufóriában, az államelnök és az AC Milan is gratulált |
Olaszország eufóriában, az államelnök és az AC Milan is gratulált
NS 2007.10.22. 20:50
Hatalmas partit tartottak a Ferrari főhadiszállásán, Maranellóban vasárnap éjjel, de nemcsak a Modena melletti aprócska várost, hanem egész Olaszországot lázba hozta a Ferrari és Kimi Räikkönen szenzációs brazíliai győzelme és világbajnoki címe. Nyilvánosan gratulált Giorgio Napolitano államelnök, de még a Bajnokok Ligája-győztes AC Milan is közleményt adott ki a fényes siker alkalmából.
|
„Minden olyan hihetetlen, de igaz” – írta hétfő reggel megjelent számában a Vedo Rosso (Vörösben látok) szalagcímmel megjelenő La Gazzetta dello Sport vezető olasz sportnapilap, amely Kimi Räikkönenre utalva megjegyezte:
„Minden előzetes esélylatolgatás ellenére megnyerte a világbajnoki címet.”
Itáliában a tegnap történtek elégtételt is jelentenek minden Ferrari-szurkolónak, elsősorban azért, mert a dél-európai ország sportrajongói szerint a titkos műszaki és technikai információk felhasználásával a McLaren-Mercedes tisztességtelen előnyt szerzett a 2007-es szezonban (kémbotrány).
Maranellóban, a Ferrari főhadiszállásán hatalmas ünneplés kezdődött még vasárnap este, de autókürtök dudálását lehetett hallani egész éjjel szerte Olaszországban, ahol a Ferrarira majdnem úgy tekintenek, mint a labdarúgó-válogatottra.
Megszólalt Giorgio Napolitano köztársasági elnök is, aki nyilvánosan köszöntötte a siker kovácsait.
„Gratulálok Kimi Räikkönennek, Felipe Massának és az egész Ferrari csapatnak ezért a rendkívüli győzelemért, amelyet nehéz körülmények között sikerült kivívni” – fogalmazott az államfő.
Még a Bajnokok Ligája-győztes labdarúgóklub, az AC Milan is közleményt adott ki Räikkönen és a Ferrari világbajnoki címe alkalmából.
„A Bajnokok Ligája címvédője büszkén tapsolja meg az új vörös világbajnokot – olvasható a köszöntésben. – A Ferrari már a sokadik címét nyerte meg, bizonyítván, hogy a legjobb csapat. Olaszország ismét elismerést vívott ki a sportvilágban.”
Amint az korábbi cikkünkben közölt összehasonlító diagramunkból is látszik, a két Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen és Felipe Massa az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után szinte végig a McLarenek mögött volt a vb-pontversenyben, és Räikkönen „célfotóval” nyerte meg a bajnokságot.
Azt követően volt még miért izgulniuk az olaszok szurkolóinak, hiszen a Williams és a BMW ügyében vizsgálatot indítottak, mert állítólag a megengedettnél alacsonyabb hőmérsékletű üzemanyagot tankoltak az autóikba.
A versenyfelügyelők végül úgy határoztak: mivel nem állapítható meg egyértelműen, milyen hőmérsékletű lehetett legfeljebb a benzin, illetve az sem bizonyítható, hogy szándékos csalás történt, nincs ok arra, hogy megbüntessék (kizárják) a két istálló pilótáit.
Ha Nico Rosberget, Robert Kubicát és Nick Heidfeldet diszkvalifikálják, Lewis Hamilton előre lép a negyedik helyre, ami a világbajnoki címet jelentette volna számára. (A McLaren a nemzetközi szövetség fellebbviteli tanácsánál fellebbezett.)
KATTINTSON A MEGFELELŐ KÉPRE, HA AZ ADOTT LAP CÍMOLDALÁT AKARJA NAGYÍTÁSBAN LÁTNI!
|
|
La Gazzetta dello Sport |
La Stampa |
|
|
Corriere della Sera |
Il Giornale |
Egyéni világbajnokok, 1950- |
2007 |
Kimi Räikkönen (finn) |
Ferrari |
2006 |
Fernando Alonso (spanyol) |
Renault |
2005 |
Fernando Alonso (spanyol) |
Renault |
2004 |
Michael Schumacher (német) |
Ferrari |
2003 |
Michael Schumacher (német) |
Ferrari |
2002 |
Michael Schumacher (német) |
Ferrari |
2001 |
Michael Schumacher (német) |
Ferrari |
2000 |
Michael Schumacher (német) |
Ferrari |
1999 |
Mika Häkkinen (finn) |
McLaren-Mercedes |
1998 |
Mika Häkkinen (finn) |
McLaren-Mercedes |
1997 |
Jacques Villeneuve (kanadai) |
Williams-Renault |
1996 |
Damon Hill (angol) |
Williams-Renault |
1995 |
Michael Schumacher (német) |
Benetton-Renault |
1994 |
Michael Schumacher (német) |
Benetton-Ford |
1993 |
Alain Prost (francia) |
Williams-Renault |
1992 |
Nigel Mansell (angol) |
Williams-Renault |
1991 |
Ayrton Senna (brazil) |
McLaren-Honda |
1990 |
Ayrton Senna (brazil) |
McLaren-Honda |
1989 |
Alain Prost (francia) |
McLaren-Honda |
1988 |
Ayrton Senna (brazil) |
McLaren-Honda |
1987 |
Nelson Piquet (brazil) |
Williams-Honda |
1986 |
Alain Prost (francia) |
McLaren-TAG Porsche |
1985 |
Alain Prost (francia) |
McLaren-TAG Porsche |
1984 |
Niki Lauda (osztrák) |
McLaren-TAG Porsche |
1983 |
Nelson Piquet (brazil) |
Brabham-BMW |
1982 |
Keke Rosberg (finn) |
Williams-Ford |
1981 |
Nelson Piquet (brazil) |
Brabham-Ford |
1980 |
Alan Jones (ausztrál) |
Williams-Ford |
1979 |
Jody Scheckter (dél-afrikai) |
Ferrari |
1978 |
Mario Andretti (amerikai) |
Lotus-Ford |
1977 |
Niki Lauda (osztrák) |
Ferrari |
1976 |
James Hunt (angol) |
McLaren-Ford |
1975 |
Niki Lauda (osztrák) |
Ferrari |
1974 |
Emerson Fittipaldi (brazil) |
McLaren-Ford |
1973 |
Jackie Stewart (skót) |
Tyrell-Ford |
1972 |
Emerson Fittipaldi (brazil) |
Lotus-Ford |
1971 |
Jackie Stewart (skót) |
Tyrell-Ford |
1970 |
Jochen Rindt (osztrák) |
Lotus-Ford |
1969 |
Jackie Stewart (skót) |
Matra-Ford |
1968 |
Graham Hill (angol) |
Lotus-Ford |
1967 |
Denis Hulme (új-zélandi) |
Brabham-Repco |
1966 |
Jack Brabham (ausztrál) |
Brabham-Repco |
1965 |
Jim Clark (skót) |
Lotus-Climax |
1964 |
John Surtees (angol) |
Ferrari |
1963 |
Jim Clark (skót) |
Lotus-Climax |
1962 |
Graham Hill (angol) |
BRM |
1961 |
Phil Hill (amerikai) |
Ferrari |
1960 |
Jack Brabham (ausztrál) |
Cooper-Climax |
1959 |
Jack Brabham (ausztrál) |
Cooper-Climax |
1958 |
Mike Hawthorn (angol) |
Ferrari |
1957 |
Juan Manuel Fangio (argentin) |
Maserati |
1956 |
Juan Manuel Fangio (argentin) |
Ferrari-Lancia |
1955 |
Juan Manuel Fangio (argentin) |
Mercedes |
1954 |
Juan Manuel Fangio (argentin) |
Maserati-Mercedes |
1953 |
Alberto Ascari (olasz) |
Ferrari |
1952 |
Alberto Ascari (olasz) |
Ferrari |
1951 |
Juan Manuel Fangio (argentin) |
Alfa Romeo |
1950 |
Giuseppe Farina (olasz) |
Alfa Romeo | |
|