A BMW is bemutatta új F1-es autóját
NS 2008.01.14. 20:50
A korábbi dobogós helyezések után idén már az első futamgyőzelemért harcol majd a BMW-Sauber az 59. Formula-1-es világbajnokság versenyein. Az idei autó hétfői müncheni bemutatóján elhangzott, hogy a nagy cél eléréséért Hinwillben és a bajorországi városban összesen hétszázharmincan dolgoznak, ez már ideális létszámot jelent az egyre népszerűbb csapatnál.
Reuters
Az új BMW a két pilótával: Robert Kubica és Nick Heidfeld
BÁLINT ANDRÁS jelenti Münchenből
A sajtóprezentáció elején a jelenlévők egy virtuális pályán „tehettek” meg egy kört, majd felgördült a függöny és megjelent a kissé átalakított külsejű konstrukció. A technikai bemutató során elhangzott, hogy az új szabályok miatt az eddiginél is fontosabb lett a leszorítóerő maximalizálása, így még masszívabbá vált az első vezetőszárny és a kocsiszekrény többi része. A BMW reméli, hogy a korábbi váltóhibákat is kiküszöbölik az ausztráliai szezonnyitóra, hiszen ennek a technikai eszköznek ezentúl már négy futamhétvégét kell kibírnia.
„Magabiztos vagyok, hiszek az elvégzett munkában – kezdte nyitóbeszédét Mario Theissen csapatfőnök, majd így folytatta: - Két, erős szezon van mögöttünk, a megszerzett tapasztalatok sokat segíthetnek. Reméljük, hogy sikerül a nagy előrelépés és harcban lehetünk az első futamgyőzelemért. Szeretnénk csökkenteni a hátrányunkat a két élcsapattal szemben.”
A kiváló szakember ezt követően elárulta, hogy az elmúlt két év az „építkezés” jegyében telt, mostanra kialakult a véglegesnek tekinthető létszám a BMW-Saubernél. A svájci Hinwillben négyszázharmincan, míg Münchenben háromszázan dolgoznak a sikerekért.
A tavalyi szezonban egyértelműen a német Nick Heidfeld volt az istálló első számú versenyzője: összetettben az ötödik lett 61 ponttal, két futamon állt a dobogóra.
„Ez a legszebb autónk, amit valaha láthattam, de ez még semmit sem jelent. A győzelemhez ugyanis a kocsi kiváló teljesítményére is szükségünk lesz. Szeretnénk csökkenteni a hátrányunkat a legjobbakkal szemben, de tudjuk nehéz feladat vár ránk” – mondta Heidfeld.
A tapasztalt pilóta kitért a szabályváltoztatásokra is, amelyek előnyeit elsősorban a szurkolók élvezhetik majd. Az elektronikus „segédeszközök” betiltása ugyanis megnehezíti a versenyzők dolgát.
„Több lesz a hiba, de így az előzésre is több esélyünk lesz” – jegyezte meg Nick Heidfeld.
A lengyel Robert Kubica tavalyelőtt éppen a Magyar Nagydíjon versenyzett először a száguldó cirkuszban, az Olasz Nagydíjon dobogóra is állhatott. A legutóbbi szezonban nem láthattuk az eredményhirdetések során, igaz háromszor is a negyedik helyen ért célba.
„Ugyanolyan optimista vagyok, mint a többiek. Szeretnénk örömet okozni a szurkolóinknak, és ehhez megfelelő hátteret ad a csapat összetétele. A megfelelő emberek dolgoznak a megfelelő helyeken” – mondta a krakkói fiatalember.
A lengyel versenyző szerint az első futamgyőzelem mellett a rendszeres pontszerzést is szem előtt kell tartaniuk.
„Mindenhol törekednünk kell arra, hogy a lehető legtöbbet nyújtsuk – mondta Kubica, majd kitért a versenynaptár úgy helyszíneire is: - Imádom az utcai versenyeket, így nagyon várom már a valenciai és szingapúri futamot is, persze Monte-Carlóval együtt”.
A BMW-Sauber idei autója először kedden Jerezben fut majd igazi versenypályán.
|