¤F1-es hírek¤ : Lerántották a leplet az R28-ról, a Renault vissza akar térni az elitbe |
Lerántották a leplet az R28-ról, a Renault vissza akar térni az elitbe
NS 2008.01.31. 19:23
Egyértelmű célt fogalmazott meg a csapatvezetés a csütörtökön bemutatott R28 kódjelű idei autóval és a két versenyzővel kapcsolatban: a tavalyi csalódás után a Renault-nak vissza kell térnie a Formula-1-es világbajnokság legjobbjai közé. Ezt Bernard Rey elnök jelentette ki a francia istálló párizsi sajtótájékoztatóján.
A Renault már a múlt héten Valenciában tesztelte az idei konstrukciót, de a hivatalos bemutatóra ma került sor.
„Azt várjuk, hogy a csapat térjen vissza megérdemelt helyére, a mezőny elején harcoljon – jelentette ki Bernard Rey. – Ez a célunk, ezt várjuk az új autótól. A technikai oldalt tekintve pedig elmondhatom, mindenki keményen dolgozott a tavalyi hibák kiküszöböléséért.
A Renault 2005-ben és 2006-ban is két világbajnoki címet ünnepelhetett, de Fernando Alonso távozásával a sikerek is elköszöntek. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is sokat küszködött az autóval, amely révén azért a finn versenyző egyszer dobogóra állhatott, második helyen végzett Japánban.
A szezon után teljes pilótacserére került sor: az olasz versenyző a Force Indiához, míg a finn pilóta a McLaren-Mercedeshez került. Idén már a wokingiaktól visszatért kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint az újonc Nelsinho Piquet képviselő a Renault-t a száguldó cirkuszban.
„Alonso visszatérése fontos lökést jelent, optimista a hangulat az F1-es csapaton és a Renault-n belül is” – jegyezte meg Rey.
A csütörtöki bemutatón Bob Bell technikai igazgató sem tagadta, sokat kell javulnia a csapatnak a március közepén Ausztráliában kezdődő szezonban.
„Gyenge évet zártunk, legalábbis a mi szintünkön, de 2008-ra már nagy várakozásokkal tekintünk. Tőlünk függ, hogy versenyképes autót kapjon a két versenyzőnk – hangoztatta a szakember. – Magunk mögött hagytuk a 2007-es problémákat, minden területen keményen dolgoztunk, különösen az aerodinamikai részen.”
A technikai igazgató elárulta, vadonatúj fejlesztésű vezetőszárny és felfüggesztés került az autóra és a hátsó részen is sokat módosítottak.
„Az autó megbízhatóan futott az első teszten és ígéretes fejlődésen ment keresztül a teljesítménye. Biztosak vagyunk abban, hogy a szélcsatornában megfigyelt javulást a pályán is észrevehetjük” – zárta mondandóját Bell.
|