¤F1-es hírek¤ : A ferraris Kimi Räikkönen győzelmét hozta a húsvéti nyúl Sepangban |
A ferraris Kimi Räikkönen győzelmét hozta a húsvéti nyúl Sepangban
NS 2008.03.23. 17:53
A Formula-1-es világbajnoki sorozat idei második versenyét, a Malajziai Nagydíjat a Ferrari finn pilótája Kimi Räikkönen nyerte Sepangban taktikus versenyzéssel. Mögötte élete eddigi legnagyobb sikerét arató Robert Kubica jött be a második helyre, Heikki Kovalainen lett a harmadik. Lewis Hamilton nem bírt Jarno Trullival, így a kilencedik helyről rajtolva 5. lett. Felipe Massa a verseny felénél kicsúszott.
A rajt után a két Ferrari simán eljött, Massa leszorította Räikkönent, így megőrizte a pole-előnyt. Lewis Hamilton már a rajt után ledolgozta a büntetés okozta hátrány nagy részét, és feljött az 5. helyre. Jarno Trulli viszont pozíciókat vesztett, és Nick Heidfeld is visszacsúszott a mezőny közepébe.
Az első kör után így Massa, Räikkönen, Kubica, Webber, Hamilton volt az első öt sorrendje. A Melbourne-ben élete első futamán nagyszerűen szereplő (7. hely) Sebastien Bourdais Sepangban már egy kör után elszállt.
A 4. körben mindjárt látványos hármas jelenet játszódott le. Szenvedő alanya David Coulthard volt, akit Fernando Alonso előzött meg remek manőverrel, miközben mindkettejük mellett szinte elsuhant Heidfeld.
A sorrend ezután állandósult. Hamilton Mark Webbert üldözte, de a brit nem tudott közelebb kerülni az ausztrálhoz, mert a Renault az egyenesekben tartotta a lépést a McLarennel.
A 16. körben Webber kezdte meg a kiállások sorát, Hamilton azonban hiába maradt kint három körrel tovább, a szerelőgárdának nem sikerült jól a kerékcsere (Hamilton majd' 20 másodpercet töltött a boxban), így a brit maradt Webber mögött.
Räikkönen a kiállások után átvette a vezetést Massától, aki ezután túlhajtotta az autót, és nagyot hibázott. A 28. körben ugyanis egy dupla jobbos kanyar végén nem tudta megfogni a kocsi hátulját, a kerekek leblokkoltak, és a homokágyban kötött ki, ahonnét nem tudott visszatérni a versenybe.
Így a remekül versenyző Robert Kubica jött fel a második helyre a BMW-vel, míg a harmadik helyen Heikki Kovalainen autózott. Räikkönen biztosan, több mint 20 másodperccel vezetett már a lengyel előtt, így első helye nem forgott veszélyben.
Az első három után Trulli, Webber, Hamilton, Heidfeld, Alonso következett.
Räikkönen a 37. körben tankoltatta meg az autót másodszor, és Kubica mögé érkezett vissza, aki a végletekig kint maradt, hogy őrizze a második pozíciót.
A kerékcserék rendben lezajlottak, Webber hátrébb csúszott Heidfeld mögé. Az utolsó körök Trulliról és Hamiltonról szóltak a 4-5. helyért. A brit nem bírt az olasszal, így az 5. helyen végzett.
Räikkönen nyert, Kubica a második, a másik finn, Kovalainen pedig a dobogó alsó fokán ünnepelhetett.
MALAJZIAI NAGYDÍJ, SEPANG
1. |
Räikkönen (finn) |
Ferrari |
1:03:18.555 |
2. |
Kubica (lengyel) |
BMW |
+ 19.570 |
3. |
Kovalainen (finn) |
McLaren |
+ 38.450 |
4. |
Trulli (olasz) |
Toyota |
+ 45.832 |
5. |
Hamilton (brit) |
McLaren |
+ 46.548 |
6. |
Heidfeld (német) |
BMW |
+ 49.833 |
7. |
Webber (ausztrál) |
Red Bull |
+ 1:08.130 |
8. |
Alonso (spanyol) |
Renault |
+ 1:10.041 |
9. |
Coulthard (brit) |
Red Bull |
+ 1:16.220 |
10. |
Button (brit) |
Honda |
+ 1:26.214 |
11. |
Piquet jr. (brazil) |
Renault |
+ 1:32.202 |
12. |
Fisichella (olasz) |
Force India |
egy kör hátrány |
13. |
Barrichello (brazil) |
Honda |
egy kör hátrány |
14. |
N. Rosberg (német) |
Williams |
egy kör hátrány |
15. |
Davidson (brit) |
Super Aguri |
egy kör hátrány |
16. |
Szato (japán) |
Super Aguri |
két kör hátrány |
17. |
Nakadzsima (japán) |
Williams |
két kör hátrány |
Nem fejezték be a futamot:
18. |
Vettel (német) |
Toro Rosso |
19. |
Massa (brazil) |
Ferrari |
20. |
Sutil (német) |
Force India |
21. |
Glock (német) |
Toyota |
22. |
Bourdais (francia) |
Toro Rosso |
A VILÁGBAJNOKI SOROZAT ÁLLÁSA
PILÓTÁK
1. |
Hamilton |
14 |
2. |
Räikkönen |
11 |
3. |
Heidfeld |
11 |
4. |
Kovalainen |
10 |
5. |
Kubica |
8 |
6. |
Rosberg |
6 |
7. |
Alonso |
6 |
8. |
Trulli |
5 |
9. |
Nakadzsima |
3 |
10. |
Webber |
2 |
11. |
Bourdais |
2 |
CSAPATOK
1. |
McLaren |
24 |
2. |
BMW |
19 |
3. |
Ferrari |
11 |
4. |
Williams |
9 |
5. |
Renault |
6 |
6. |
Toyota |
5 |
7. |
Red Bull |
2 |
8. |
Toro Rosso |
2 |
|