Fotó: Reuters
A szakadó esőben apróbb koccanások színesítették a versenyt, Nico Rosberg, Jenson Button, és Timo Glock is az első 4 körben kint járt egy új orrkúpért. Az első körök nyertese a 12. helyről induló Nick Heidfeld volt, aki 5 hellyel előrébb lépve a 7. helyen körözött, a legnagyobb vesztese pedig a két McLaren volt.
Kovalainen a mezőny végén nem tudott előrelépni, a Massát üldöző Hamilton pedig defektet kapott, így a 6. körben mehetett is a kereket cserélni, aztán két kör múlva Fernando Alonso jobb hátsója is eldurrant.
A spanyol viszont nagyon rosszul járt, mert néhány másodperccel később Coulthard és Bourdais dobta el a versenyautót a Casino-kanyarban törmelékkel teleszórva a pályát, így érkezett a biztonsági autó, ami egyben a boxutca bezárását is jelentette, a Alonsónak viszont ki kellett mennie egy új kerékért.
A biztonsági autó távozása után aztán Kimi Räikkönen kapott áthajtásos büntetést, mert a verseny előtt nem voltak fent a gumijai időben. Amikor a finn kiállt a második helyről Massa vezetett, Kubica és Hamilton előtt, Räikkönen a 4. helyre ért vissza.
Fél körrel később aztán Alonso bújt be a hajtűkanyarban Heidfeld mellé, de ő nem hagyta magát, így a két autó a kanyar közepén szépen egymásra cuppant és megállt. Mire kihámozták magukat egymásból, feltorlódott a mezőny és Rosberg, valamint Kovalainen is leamortizálta az autóját.
A 14. körben aztán Massa elrontotta a célegyenes végi kanyart, és míg azon igyekezett, hogy visszataláljon a pályára, Robert Kubica átvette a vezetést. A mezőnyben is zajlottak az események, Heidfeld is defektet kapott, így Adrian Sutil a mezőny leggyengébb autójával a hatodik helyen haladt.
Az első 20 kör meglehetős kaotikus történései után elkezdett száradni a pálya, Kubica, Massa, Hamilton, Räikkönen, Webber, Sutil, Trulli és Barrichello haladtak a pontszerző helyeken.
A vezető lengyel néhány kör után kiment kerékcserére, így Massa került az élre. A brazil nagy száguldásba kezdett az enyhén száradó pályán, és vagy 10 kört kint maradt ami alatt éppen elegendő előnyt szedett össze, így a tankolás és a kerékcsere után pont egy másodperccel a lengyel pilóta előtt tért vissza a pályára, de csak a második helyre, Lewis Hamilton ugyanis megelőzte.
Az élen izgalmas taktikai csata zajlott, hátrébb jó 10-12 másodperccel követték egymást a pilóták. Az 5. Sutil és a 4. helyen autózó Webber például egymásra licitálva futották meg a leggyorsabb köröket. Aztán az ausztrál kiszállt kereket cserélni, így a Force Indiával Sutil már a 4. helyen állt.
A versenyben közben Lewis Hamilton szép csendben elhúzott az őt üldöző Massa-Kubica párostól, és bő fél perces előnyre tett szert, úgy hogy miután kijött tankolni és kereket cserélni, bőven visszatért az élre.
Ekkor már sejteni lehetett, hogy nem futják végig a 78. kört a versenyzők, ugyanis letelik a két órás időhatár, vagyis két óra után leintik a futamot.
Az utolsó félórára viszont felszáradt a pálya, és a mindenki bevállalta a száraz pályára való gumikat, miközben a meteorológia által ígért eső csak nem érkezett meg a pályára. Rosberg viszont csapadék nélkül is csúnyán összetörte autóját, így 20 perccel a két órás határidő letelte előtt ismét bejött a biztonsági autó.
Tíz perccel a vége előtt aztán újra elrajtolt a mezőny, Hamilton, Kubica, Massa, Sutil, Räikkönen, Webber, Vettel, Barrichello sorrendben kanyarodtak be az első kanyarba. Másfél körrel később, aztán Kimi Räikkönen az alagútból kifelé elvesztette uralmát a Ferrarija fölött és kiütötte a versenyből Adrian Sutilt, aki még a boxig elkecmergett Force Indiájával, ott viszont kiszállt a kocsiból.
A versenyt végül Lewis Hamilton nyerte meg, miután a két óra letelt, a második helyre Robert Kubica, a harmadikra Massa érkezett. Az élete versenyét futó Adrian Sutlit a negyedik helyről kiütő világbajnoki címvédő, Kimi Räikkönen csak a kilencedik helyen zárt, így nem szerzett pontot. Ennek köszönhetően újra nyílt a bajnoki pontverseny.
A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. | Hamilton | (McLaren-Mercedes) | 2:00:42.272 |
2. | Kubica | (BMW Sauber) | +3.069 |
3. | Massa | (Ferrari) | +4.811 |
4. | Webber | (Red Bull-Renault) | +19.264 |
5. | Vettel | (Toro Rosso-Ferrari) | +24.657 |
6. | Barrichello | (Honda) | +28.408 |
7. | Nakajima | (Williams-Toyota) | +30.180 |
8. | Kovalainen | (McLaren-Mercedes) | +33.191 |
9. | Räikkonen | (Ferrari) | +33.793 |
10. | Alonso | (Renault) | +1 kör hátrány |
11. | Button | (Honda) | +1 k. h. |
12. | Glock | (Toyota) | +1 k. h. |
13. | Trulli | (Toyota) | +1 k. h. |
14. | Heidfeld | (BMW Sauber) | +4 k. h. |
NEM ÉRTEK CÉLBA
Sutil | (Force India-Ferrari) | 67 kör |
Rosberg | (Williams-Toyota) | 58 |
Piquet | (Renault) | 46 |
Fisichella | (Force India-Ferrari) | 37 |
Coulthard | (Red Bull-Renault) | 13 |
Bourdais | (Toro Rosso-Ferrari) | 13 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
1. | Hamilton | 38 |
2. | Räikkönen | 35 |
3. | Massa | 34 |
4. | Kubica | 32 |
5. | Heidfeld | 20 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. | Ferrari | 69 |
2. | McLaren-Mercedes | 53 |
3. | BMW Sauber | 52 |
4. | Williams-Toyota | 15 |
5. | Red Bull-Renault | 15 |
6. | Renault | 9 |
7. | Toyota | 9 |
8. | Toro Rosso | 6 |
9. | Honda | 6 |