¤F1-es hírek¤ : Lewis Hamilton sikerét hozta a kaotikusra sikerült verseny |
Lewis Hamilton sikerét hozta a kaotikusra sikerült verseny
NS 2008.07.06. 21:48
Nem akármilyen izgalmakra számíthattunk a 60. silverstone-i Formula–1-es versenyen, mivel vasárnap délelőttől kezdve a pálya környékén esett az eső, mindez tehát azt jelentette, hogy a pilótáknak egymás mellett a körülményekkel – vizes pálya, erős szél – is meg kellett küzdeniük. Nem mindenkinek sikerült, Lewis Hamilton azonban elemében volt, simán nyert.
Fotó: MTI/EPA/CARMEN JASPERSEN
Hamilton (balra) remekül megélt az esőben A pályafutása során először első helyről induló finn Heikki Kovalainen, és első elsősoros rajthelyét megszerző ausztrál Mark Webber vághatott neki az első két helyről a 60 körös versenynek, de a negyedik helyről startoló Lewis Hamilton a hazai közönség nagy örömére még jobban kapta el a zöld lámpát.
A brit azonban néhány körig még csapattársa, Kovalainen mögött autózott a második helyen, miközben Webber az első kör felénél rükvercbe kapcsolt úgy kétszáznál. Az ausztrál megpördült, ahogy később a Ferraris Massa is, a harmadik helyen Kimi Räikkönen autózott.
Az első kör végének krónikájához tartozik még, hogy Vettel és Coulthard egy páros piruett után a kavicságyban pihentek meg – nem tartott sokáig a visszavonulását a héten bejelentő skót utolsó brit versenye.
Az ötödik körben aztán Hamilton nagy nehezen megelőzte csapattársát és élre állt, Kovalainen pedig néhány körrel később megpördült, így honfitársa, a Ferrarit vezető Räikkönen elment mellette és feljött másodiknak.
A második tíz körben elkezdett száradni a pálya, és a világbajnoki címvédő Räikkönen alig egy másodpercre megközelítette a versenyt vezető Hamiltont, de előzni nem tudott – a 20. körben aztán újra leszakadt az ég alja.
Az élről egymás mögött jött ki a két éllovas, és ezúttal elmaradt közöttük a montrealihoz hasonló buta baleset – már csak azért is, mert ezúttal Hamilton jött ki elsőnek a boxból, így nem tudott belerongyolni Räikkönenbe.
A boxban a finn autóját csak megtankolták, de nem kapott új gumit, szemben az angollal, így körönként öt-hét másodperceket kapott az angoltól. Így pedig Kovalainen hamar maga mögé utasította a szenvedő világbajnoki címvédőt, sőt az esőben valósággal megtáltosodó BMW-s Nick Heidfeld is megelőzte a Ferrarist.
A BMW németje nagyszerűen ráérzett arra, hogy is kell esőben autózni, kétszer is két autót előzött meg a célegyenesre fordító íven, és a finn duó megelőzésével már a második helyen találta magát a verseny felénél.
Miközben az élen a BMW-k villogtak, a mezőny végén a Ferrarik szenvedtek a már-már monszunszerű esőben: és egyre kaotikusabbá vált a helyzet: néhány másodperc alatt lecsúszott a pályáról Piquet – ki is állt a versenyből – Kubica kétszer is, Hamilton, és Massa is. A köridők ekkor majdnem két perc körül jártak, az edzésen Kovalainen 1:21.903-at repesztett…
Húsz körrel a vége előtt aztán minden előjel nélkül kisütött a nap, és ennek az első áldozata a harmadik helyen haladó Robert Kubica volt, aki a sóderágyban fejezte be a futamot, miközben Glock és Rosberg egyeztettek utóbbi orrkúpjának cseréjéről.
A hajrára fordulva aztán Rubens Barrichello vette kezébe az események mozgatását, miután a körülményeket remekül kihasználva extrém esőgumikat használva feljött a második helyre, igaz, ehhez az is kellett, hogy az előtte haladó Heidfeld alatt a BMW megunta az autóversenyt.
A brazil veterán egykori Ferraris csapatfőnöke, Ross Brawn utasításait követte a Hondában ülve és a gumibotrányról emlékezetes 2005-ös amerikai futam után újra dobogóra állhatott.
Az utolsó körökben a mezőny két világbajnoka vívott egymással késhegyre menő csatát: Kimi Räikkönen és Fernando Alonso a negyedik helyért küzdött, ám a spanyol autója nem bírta a strapát – végül még Kovalainen is megelőzte őt.
Az első helyen a verseny nagy részében könnyen, gyakorlatilag ellenfelek nélkül autózó Lewis Hamilton futott be, ezzel nyolc év után nyerte meg újra brit pilóta a Brit Grand Prix-t, a második helyen a BMW-s Nick Heidfeld ért célba, harmadikként pedig a brazil Barrichello találkozott a kockás zászlóval. A világbajnoki cím védője, Kimi Räikkönen a Ferrarijával a 4. helyen zárt, csapattársa a hatszor megpördülő Massa két kör hátrányban utolsó helyen futott be.
A világbajnoki pontverseny állása igencsak kiegyenlített a futam után, hiszen a Silverstone-ban nyerő Hamiltonnak ugyanúgy 48 pontja van, mint Massának és Räikkönennek, ráadásul a két BMW is a közelben van, hiszen Kubicának 46 egysége, csapattársának Heidfeldnek 36 egysége van. Kilenc futammal a szezon zárása előtt még öt pilótának van valós és gyakorlati esélyes a vb-cím megszerezésére.
A BRIT NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1h39:09.440 |
2. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
+ 1:08.500 |
3. |
Barrichello |
Honda |
+ 1:22.200 |
4. |
Raikkönen |
Ferrari |
+ 1 kör |
5. |
Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
+ 1 kör |
6. |
Alonso |
Renault |
+ 1 kör |
7. |
Trulli |
Toyota |
+ 1 kör |
8. |
Nakadzsima |
Williams-Toyota |
+ 1 kör |
9. |
Rosberg |
Williams-Toyota |
+ 1 kör |
10. |
Webber |
Red Bull-Renault |
+ 1 kör |
11. |
Bourdais |
Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 kör |
12. |
Glock |
Toyota |
+ 1 kör |
13. |
Massa |
Ferrari |
+ 2 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA
Kubica |
BMW Sauber |
40. kör |
Button |
Honda |
39. kör |
Piquet |
Renault |
36. kör |
Fisichella |
Force India-Ferrari |
17. kör |
Sutil |
Force India-Ferrari |
11. kör |
Vettel |
Toro Rosso-Ferrari |
1. kör |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
1. kör |
A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA A 9. FUTAM UTÁN (MÉG 9 VAN HÁTRA)
PILÓTÁK
1. |
Lewis Hamilton |
48 pont |
2. |
Felipe Massa |
48 |
3. |
Kimi Räikkönen |
48 |
4. |
Robert Kubica |
46 |
5. |
Nick Heidfeld |
36 |
6. |
Heikki Kovalainen |
24 |
7. |
Jarno Trulli |
20 |
8. |
Mark Webber |
18 |
9. |
Fernando Alonso |
13 |
10. |
Rubens Barrichello |
11 |
11. |
Nico Rosberg |
8 |
12. |
Nakadzsima Kazuki |
8 |
13. |
David Coulthard |
6 |
14. |
Timo Glock |
5 |
15. |
Sebastian Vettel |
5 |
16. |
Jenson Button |
3 |
17. |
Sebastien Bourdais |
2 |
18. |
Nelson Piquet Jr. |
2 |
KONSTRUKTŐRÖK
1. |
Ferrari |
96 |
2. |
BMW-Sauber |
82 |
3. |
McLaren-Mercedes |
72 |
4. |
Toyota |
25 |
5. |
Red Bull |
24 |
6. |
Williams |
16 |
7. |
Renault |
15 |
8. |
Honda |
14 |
9. |
Toro Rosso |
7 |
|