A Formula–1 történetének első éjszakai versenyét a jelek alapján senki nem akarta rajtincidenssel „elrondítani” a szingapúri városi pályán: a pole-ból rajtoló Felipe Massa remekül lőtt ki, mögötte Hamilton és Räikkönen, igazi csata csak a 4–6. helyekért kezdődött. A kisebb csetepatéból a Kovalainennel kicsit koccanó Kubica jött ki a legjobban, de ettől eltekintve az első kör csetepaté nélkül telt el.
Az hamar kiderült, hogy a két Ferrarinak és Hamilton McLarenjének csak a hátát nézheti a mezőny, ha nem történik semmi váratlan: Massa magabiztosan vezetett az angol előtt, akire hatalmas iramot diktálva jött fel Kimi Räikkönen.
A szétrázódott mezőnyt a safety car hozta össze, miután Nelsinho Piquet látványosan falnak csapta a Renault-t – a brazil szerencsére sértetlenül szállt ki.
Aztán derült égből jött a dráma: Rosberg és Kubica rosszkor, a bokszutca kinyitása előtt ment ki, majd beállt Felipe Massa, és hihetetlen módon elvitte magával a benzintöltő rendszert, miután zöld lámpát kapott csapatától – megint csak megmagyarázhatatlanul. A világbajnoki pontverseny második helyén álló brazilnak és az ugyancsak beállni törekvő Räikkönennek ezzel tönkre is ment a nagydíja, de Massának legalább nem esett baja…
A totális káosz után a safety car elengedte a mezőnyt, amely teljesen összekeveredett: Rosberg, Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber lett a sorrend, Hamilton a 8., Kovalainen a 14., Räikkönen a 16., Massa pedig a 18. (utolsó) helyről folytathatta.
Rosberg egészen addig örülhetett a vezetésnek, amíg a bokszutca szabálytalan használata miatt Kubicával együtt 10 másodperces stop and go büntetést kapott. Massa „bónuszként” szintén beszedett egy áthajtásos büntetést.
Az 5. helyen álló Fernando Alonso ezzel remek pozícióba került: aki előtte volt, az vagy nem volt még a bokszban (Trulli, Fisichella), vagy büntetés várt rá (Rosberg, Kubica). A spanyol az első helyre is került, a vb-címért harcolók pedig megpróbálták magukat áthámozni a mezőnyön: Massának már minden mindegy volt, Hamilton a dobogót, Räikkönen pedig a pontszerző helyeket vette célba.
Alonso újabb kiállása után éppencsak, de visszajött az élre, Hamilton meg hosszas próbálkozás után (és pit stopja előtt) csak megelőzte Coulthardot. Az utolsó tíz körre a spanyol fordult az élen, Rosberg és Hamilton előtt – a vb-pontverseny éllovasának szinte ideálisan alakultak a dolgok…
Amikor úgy tűnt, sima lesz a vége, ismét jött a zűrzavar időszaka: Massa megpördült, a mögötte érkező Sutil a falban kötött ki, a safety car pedig ismét kijött… A biztonsági autó kiállása után Alonso simán elhúzott, Hamilton pedig Rosberg után vetette magát.
A Ferrari pocsék nagydíját a vörös autót négy körrel a vége előtt odacsapó Räikkönen rontotta tovább, így az olasz istálló pont nélkül zárta a GP-t – a finnt megdobta a rázókő, ezután már lehetetlen volt korrigálni…
Az élen már nem változott a helyzet: Fernando Alonso bizonyult a káosz urának, megszerezte idei első győzelmét az élete legjobbját elérő Nico Rosberg és a vb-pontversenyben hét ponttal meglépő Lewis Hamilton előtt.
Az lehet, hogy Szingapúrban nehéz előzni, de az első villanyfényes nagydíjat nehéz lesz elfelejteni is.
ALONSO ALIG HISZI EL
A kaotikus Szingapúri Nagydíjon a 15. helyről rajtolva diadalmaskodó Fernando Alonso verseny után adott nyilatkozatában alig akarta elhinni, hogy megszerezte idei első győzelmét.
„Nagyon boldog vagyok, és még mindig nem hiszem el, hogy nyertem… Még egy-két napnak el kell telnie, hogy felfogjam, ami történt” – mondta Alonso.
„Jó volt a kocsi a hétvégén, az időmérőn balszerencsénk volt, de most visszakaptuk. Az első safety car nagy segítséget jelentett, igazából az teremtette meg a győzelem esélyét. Miután az élre álltam, már kényelmes előnyt tudtam építeni, az autó végig remek volt. Az utolsó körökben segített az is, hogy Nicónál jobb állapotban voltak a gumijaim, így ott tudtam hagyni” – elemezte a versenyt a spanyol pilóta.